De glade vinnerne fra Foss i pitchekonkurransen Propelljakten er disse fire ungdomsbedriftene:
Nordlux, som skal produsere en blomsterpotte som skifter farge etter fuktigheten i jorden, så man vet når planten bør vannes
Eldre@nett som kurser eldre i grunnleggende teknologiske ferdigheter og som har som mål å minske barreriene mellom unge og eldre
Utekjøkkenet som driver utleie av selskapslokale til private og bedrifter
New Generation Jewelry som skal skape arbeidsplasser i Zimbabwe gjennom salg av smykker i Norge
Disse fire ungdomsbedriftene har nå tilsammen vunnet kr. 27.000 fra Sparebankstiftelsen DnB som en «økonomisk propell» for å få fart på sin bedrift!
Og ikke minst, takk til Juryen, som bestod av (fra venstre) Nadia Jørgenrud fra Høyskolen Kristiania, Anne Stine Hole, tidligere Foss-elev + fra Generasjonsmøtet M (som er Årets Sosiale Entreprenør!) og Hege Grande Fjellbirkeland fra Ungt Entreprenørskap Oslo. Av dem fikk elevene mange nyttige tilbakemeldinger og råd på forretningsideene sine!