20 elever og 4 lærere fra Foss og Lillerudsgymnasiet fra Karlstad Sverige deltok i Innovasjons-Camp 7-9. november der elevene fikk i oppgave å løse ett av disse oppdragene fra Elvia:
1. Hvordan kan vi bedre nå ut til de ansatte i Elvia med bærekraftskommunikasjon / hvordan kan vi øke kompetansen til de ansatte innen bærekraft på en bedre måte?
2. Hvordan kan vi formidle Elvia sitt arbeid innen bærekraft på en god og troverdig måte ut til eksterne parter? Målgruppe: 18 – 25 år
Elvia AS er Norges største nettselskap, og leverer strøm til rundt 2 millioner mennesker i Innlandet, Oslo og Viken. Selskapet ble til 1. januar 2020 etter en sammenslåing av Eidsiva Nett og Hafslund Nett.
Elevene løste oppgaven i Innovation Camp App og skulle ende opp med en 2 minutters Pitch om løsning en + en 1 minutters reklamefilm for Elvia. De 5 lagene besto av 2 svenske og 2 norske elever hver, og veildere var: Elvia, studenter fra Handelshøyskolen BI og Ungt Entreprenørskap Oslo + svenske og norske lærere.
Det var Juryen som vurderte Pitchene og Reklamefilmene, var fra Elvia, Handelshøyskolen BI og Ungt Entreprenørskap Oslo. Elevene presenterte spennede og varierte løsninger, med forslag om App, mer sosiale medier, et bærekraftsfond, og det var tilslutt løsningen «Elvia-ligaen» med et opplegg der de ansatte kunne bli mer bærekraftige, som vant.
Elever og lærere var godt fornøyd med å fordype seg i en reell utfordring, gitt av en bedrift. Og Elvia tar med seg løsningsforslagene videre og ser om noe kan settes ut i livet. Inspirerende for elever og lærere!